Jeg
skal på praktikbesøg den 27.05.15 i Middelfart på ydelseskontoret på
Sjællandsvej 2.
Formål:
Middelfart
kommunes ydelsescenter har til formål at begregne kontanthjælp, herunder
tilskud til tandbehandling og etableringshjælp og pension og sygedagpenge.
Hvilke lovgrundlag
arbejdes der ud fra?
Det er aktivloven.
Jeg spurgte
Mirela Softic som arbejde på
ydelseskontoret om hvilken lovgivning hun arbejde efter. Hun svarede at
det dreje sig om aktivloven.
Her fortæller hun hvilke arbejdsopgaver
hun løser. Der taler om beregning af kontanthjælp, enkeltydelse og
etableringshjælp.
Hun fortalte blandt andet om reglerne
for tilskud til tandbehandling.
Hun fortalte også om etableringshjælp,
hvor der var forskelige regler for dansker og udlændinge.
Der er mange forskelige satser for
kontanthjælp her under for unge der er job eller uddannelsesparat eller ikke er
de tog også om de er over eller under 25 år, og dem der er 30 eller der over.
Kontanthjælps reglerne fremgår af
lovgivning nævnt nedenfor.
Som er :
Behandling
og vurdering af ansøgninger
Uddannelseshjælp
§ 23. Uddannelsesparate og aktivitetsparate personer under 30 år uden en erhvervskompetencegivende uddannelse modtager uddannelseshjælp.Stk. 2. Uddannelseshjælpen udgør et månedligt beløb på1) 11.505 kr. for personer, der forsørger eget barn i hjemmet og har erhvervet ret til ekstra børnetilskud efter lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag, jf. dog stk. 5,2) 8.051 kr. for personer, der forsørger eget barn i hjemmet, ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud efter lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag og er gift eller bor sammen med en person, der modtager SU, uddannelseshjælp eller kontanthjælp for personer under 30 år,3) 5.753 kr. for personer, der forsørger eget barn i hjemmet, ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud efter lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag og er gift eller bor sammen med en person, der ikke modtager SU, uddannelseshjælp eller kontanthjælp for personer under 30 år,4) 10.500 kr. for kvinder, der er gravide og har passeret 12. svangerskabsuge,5) 13.952 kr. for personer, der har en dokumenteret psykisk lidelse, der er diagnosticeret som skizofreni, skizotypisk sindslidelse, vedvarende psykotisk tilstand, korterevarende psykotisk tilstand, skizoaffektiv lidelse, uspecificeret ikke organisk betinget psykose og emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderlinetype, og har forsørgelsespligt over for børn,6) 10.500 kr. for personer, der ikke bor hos en eller begge forældre og har en dokumenteret psykisk lidelse som anført i nr. 5,7) 5.753 kr. for personer, der er fyldt 25 år og ikke bor hos en eller begge forældre,8) 2.479 kr. for personer, der er fyldt 25 år og bor hos en eller begge forældre,9) 5.753 kr. for personer under 25 år, der ikke bor hos en eller begge forældre, og10) 2.479 kr. for personer under 25 år, der bor hos en eller begge forældre.Stk. 3. En person, der har en dokumenteret bidragspligt over for et barn, og som modtager uddannelseshjælp efter stk. 2, nr. 3, 7, 8, 9 eller 10, får et månedligt tillæg, der svarer til det fastsatte bidrag, dog højst normalbidraget. Er bidraget forskudsvis udlagt på tidspunktet for udbetaling af hjælp, benyttes tillægget til afdrag på bidragsgælden. Uddannelseshjælp, aktivitetstillæg, jf. § 24, og månedligt tillæg til børnebidrag kan samlet højst udgøre 13.952 kr.Stk. 4. Hjælp efter stk. 2, nr. 5, og stk. 3 er betinget af, at børnene opholder sig her i landet. Dette gælder dog ikke for EU/EØS-borgere, i det omfang disse efter EU-retten er berettigede til hjælpen, eller for personer, der er omfattet af bilaterale overenskomster.Stk. 5. For en enlig forsørger, der ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud som følge af betingelserne i § 5, stk. 1, nr. 1, eller § 5 a i lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag, ydes uddannelseshjælpen med den sats, som den enlige forsørger ville have haft ret til, hvis betingelserne i lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag var opfyldt.
Kontanthjælp
§ 25. Personer, som er fyldt 30 år, og jobparate og aktivitetsparate personer under 30 år med en erhvervskompetencegivende uddannelse modtager kontanthjælp. Personer, som er omfattet af et integrationsprogram efter integrationsloven, modtager kontanthjælp.Stk. 2. Kontanthjælpen til personer, der er fyldt 30 år, udgør et månedligt beløb på1) 13.952 kr. for personer, som har forsørgelsespligt over for børn, og2) 10.500 kr. for andre personer.Stk. 3. Kontanthjælpen til personer under 30 år udgør et månedligt beløb på1) 13.335 kr. for personer, der forsørger eget barn i hjemmet og har erhvervet ret til ekstra børnetilskud efter lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag, jf. dog stk. 6,2) 9.330 kr. for personer, der forsørger eget barn i hjemmet, ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud efter lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag og er gift eller bor sammen med en person, der modtager SU, uddannelseshjælp eller kontanthjælp for personer under 30 år,3) 6.767 kr. for personer, der forsørger eget barn i hjemmet, ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud efter lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag og er gift eller bor sammen med en person, der ikke modtager SU, uddannelseshjælp eller kontanthjælp for personer under 30 år,4) 10.500 kr. for kvinder, der er gravide og har passeret 12. svangerskabsuge,5) 13.952 kr. for personer, der har en dokumenteret psykisk lidelse, der er diagnosticeret som skizofreni, skizotypisk sindslidelse, vedvarende psykotisk tilstand, korterevarende psykotisk tilstand, skizoaffektiv lidelse, uspecificeret ikke organisk betinget psykose og emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderlinetype, og har forsørgelsespligt over for børn,6) 10.500 kr. for personer, der ikke bor hos en eller begge forældre og har en dokumenteret psykisk lidelse som anført i nr. 5,7) 6.767 kr. for personer, der er fyldt 25 år og ikke bor hos en eller begge forældre,8) 3.265 kr. for personer, der er fyldt 25 år og bor hos en eller begge forældre,9) 6.767 kr. for personer under 25 år, der ikke bor hos en eller begge forældre, og10) 3.265 kr. for personer under 25 år, der bor hos en eller begge forældre.Stk. 4. En person, der har en dokumenteret bidragspligt over for et barn, og som modtager kontanthjælp efter stk. 3, nr. 3, 7, 8, 9 eller 10, får et månedligt tillæg, der svarer til det fastsatte bidrag, dog højst normalbidraget. Er bidraget forskudsvis udlagt på tidspunktet for udbetaling af hjælp, benyttes tillægget til afdrag på bidragsgælden. Kontanthjælp, aktivitetstillæg, jf. stk. 7 og 8, og månedligt tillæg til børnebidrag kan samlet højst udgøre 13.952 kr.Stk. 5. Hjælp efter stk. 2, nr. 1, stk. 3, nr. 5, og stk. 4 er betinget af, at børnene opholder sig her i landet. Dette gælder dog ikke for EU/EØS-borgere, i det omfang disse efter EU-retten er berettigede til hjælpen, eller for personer, der er omfattet af bilaterale overenskomster.Stk. 6. For en enlig forsørger, der ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud som følge af betingelserne i § 5, stk. 1, nr. 1, eller § 5 a i lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag, ydes kontanthjælpen med den sats, som den enlige forsørger ville have haft ret til, hvis betingelserne i lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag var opfyldt.Stk. 7. Kommunen yder et aktivitetstillæg til kontanthjælpen til en person under 30 år, der er visiteret som aktivitetsparat og deltager i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven. En aktivitetsparat person har endvidere ret til aktivitetstillægget, når personen har tilkendegivet, at pågældende ønsker tilbud. Aktivitetstillægget kan tidligst ydes, når personen har modtaget kontanthjælp i 3 måneder, jf. dog stk. 11.Stk. 8. Kommunen yder et barselstillæg med et beløb, der svarer til et aktivitetstillæg, jf. stk. 9, nr. 1-5, til personer under 30 år, der er visiteret som jobparate, og som har ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption, i det omfang der under fravær efter bestemmelserne i barsellovens § 6, stk. 1 og 2, § 7, § 8, stk. 1-6, § 9, § 13 og § 14, stk. 1 og 2, er ret til dagpenge ved graviditet, barsel og adoption. Kommunen yder endvidere barselstillæg til kontanthjælpsmodtagere under 30 år, der visiteres som aktivitetsparate og endnu ikke opfylder betingelsen for at modtage aktivitetstillæg, jf. stk. 7, 3. pkt., og som har tilsvarende ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption. Stk. 10 finder tilsvarende anvendelse for barselstillæg.Stk. 9. Aktivitetstillægget udgør et månedligt beløb på1) 617 kr. for personer, der modtager kontanthjælp efter stk. 3, nr. 1,2) 4.622 kr. for personer, der modtager kontanthjælp efter stk. 3, nr. 2,3) 7.185 kr. for personer, der modtager kontanthjælp efter stk. 3, nr. 3,4) 3.733 kr. for personer, der modtager kontanthjælp efter stk. 3, nr. 7, og5) 7.235 kr. for personer, der modtager kontanthjælp efter stk. 3, nr. 8.Stk. 10. Personer, der modtager kontanthjælp efter stk. 3, nr. 4-6, 9 og 10, kan ikke modtage et aktivitetstillæg til kontanthjælpen.Stk. 11. I helt særlige tilfælde, hvor en person under 30 år har særligt komplekse udfordringer i form af helbredsmæssige eller sociale barrierer og kommunen har visiteret personen som aktivitetsparat ved den første samtale efter senest 1 uge, jf. § 20, stk. 1, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har personen ret til aktivitetstillæg fra dette tidspunkt, hvis betingelserne i stk. 7, 1. eller 2. pkt., er opfyldt. Kontanthjælpsmodtagere under 30 år, som er omfattet af et integrationsprogram efter integrationsloven, og hvor kommunen i helt særlige tilfælde har vurderet, at personen er aktivitetsparat som følge af særligt komplekse udfordringer i form af helbredsmæssige eller sociale barrierer, har ret til aktivitetstillæg fra første samtale med kommunen, dog senest 1 uge efter at have opnået ret til kontanthjælp, hvis betingelserne i stk. 7, 1. eller 2. pkt., er opfyldt. Har personen i perioden fra første henvendelse til kommunen om hjælp og indtil første samtale efter senest 1 uge ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption, i det omfang der under fravær efter bestemmelserne i barsellovens § 6, stk. 1 og 2, § 7, § 8, stk. 1-6, § 9, § 13 og § 14, stk. 1 og 2, er ret til dagpenge ved graviditet, barsel og adoption, yder kommunen i stedet et barselstillæg efter stk. 8.Stk. 12. En person, der er forrevalidend, jf. kapitel 6, kan modtage aktivitetstillæg, når personen deltager i aktiviteter efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.Stk. 13. Hvis udbetaling af kontanthjælp ophører og en person ikke har modtaget kontanthjælp i en hel kalendermåned, kan der først udbetales aktivitetstillæg samtidig med kontanthjælp, når betingelserne i stk. 7 er opfyldt
Hjælp i særlige tilfældeEnkeltudgifter
§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
Midlertidig huslejehjælp
§ 81 a. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede midlertidige huslejeudgifter til en person, der er udsættelsestruet på grund af huslejerestancer, hvis det på sigt kan forebygge, at personen udsættes af boligen. Kommunen kan betinge hjælpen af, at personen indgår en administrationsaftale, medvirker til fastsættelse af en plan for flytning til en mere passende bolig eller deltager i gældsrådgivning el.lign. Kommunen skal særlig rette hjælpen til børnefamilier og socialt udsatte borgere. Kommunen kan bestemme, at hjælpen udbetales direkte til udlejeren. Udgiften til hjælpen afholdes fuldt ud af kommunen, jf. § 99, stk. 2.Stk. 2. Stk. 1 kan ikke anvendes til direkte at kompensere for økonomiske sanktioner givet efter denne eller anden lovgivning vedrørende forsørgelsesgrundlaget.Stk. 3. Hjælp efter stk. 1 kan kun ydes, hvis personen ikke har økonomisk mulighed for at betale huslejeudgifterne.§ 81 b. Kommunen kan i op til 6 måneder yde hjælp til huslejeudgifter til en person under 30 år, der modtager kontanthjælp, uddannelseshjælp eller revalideringsydelse, og som er i en udsat boligsituation. Kommunen kan betinge hjælpen af, at personen indgår en administrationsaftale, medvirker til fastsættelse af en plan for flytning til en mere passende bolig eller deltager i gældsrådgivning el.lign. Kommunen kan bestemme, at hjælpen udbetales direkte til udlejeren. Udgiften til hjælpen afholdes fuldt ud af kommunen, jf. § 99, stk. 2.Stk. 2. Stk. 1 kan ikke anvendes til direkte at kompensere for økonomiske sanktioner givet efter denne eller anden lovgivning vedrørende forsørgelsesgrundlaget.Stk. 3. Hjælp efter stk. 1 kan kun ydes, hvis personen ikke har økonomisk mulighed for at betale huslejeudgifterne og ikke har mulighed for at flytte til eller blive anvist en bolig med en lavere husleje.
Sygebehandling m.v.
§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.§ 82 a. Kommunen yder tilskud til betaling for tandpleje til personer, som modtager ydelser efter loven svarende til uddannelseshjælps- eller kontanthjælpsniveau. Personer, der modtager særlig hjælp efter § 27 a, har ret til tilskuddet, hvis hjælpen inklusive førtidspension efter lov om social pension svarer til kontanthjælpsniveau. Personer, der modtager revalideringsydelse, ressourceforløbsydelse eller ledighedsydelse, har ret til tilskuddet, hvis de modtager en ydelse svarende til, hvad de ville være berettiget til i uddannelses- eller kontanthjælp, og opfylder de økonomiske betingelser for at modtage uddannelses- eller kontanthjælp.Stk. 2. For personer, som er fra 18 år til og med 24 år, ydes tilskud efter stk. 1 til dækning af 100 pct. af modtagerens egne udgifter til tandpleje, som årligt overstiger en egenbetaling på 600 kr.Stk. 3. For personer, som er fra 25 år til og med 29 år, som modtager uddannelseshjælp efter § 23, og som ikke modtager aktivitetstillæg eller barselstillæg efter § 24, ydes tilskud efter stk. 1 til dækning af 100 pct. af modtagerens egne udgifter til tandpleje, som årligt overstiger en egenbetaling på 600 kr.Stk. 4. For personer, som er 25 år eller derover, og som ikke er omfattet af stk. 3, ydes tilskud efter stk. 1 til dækning af 65 pct. af modtagerens egne udgifter til tandpleje, som årligt overstiger en egenbetaling på 800 kr.Stk. 5. Den årlige egenbetaling efter stk. 2-4 opgøres for det enkelte kalenderår på grundlag af dokumenterede afholdte udgifter til tandpleje, uanset om personen har tilhørt den berettigede personkreds hele året.Stk. 6. Kommunen skal forhåndsgodkende, at der ydes tilskud efter stk. 2-4, hvis udgiften til et samlet behandlingsforløb overstiger 10.000 kr. Kommunen skal i den forbindelse vurdere, om behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet.Stk. 7. Modtagere af tilskud efter stk. 1-6 kan søge om hjælp til dækning af den resterende egenbetaling efter § 82. Ansøgning herom skal være indgivet, før behandlingen udføres.
Tilbagebetaling m.v.
§ 91. Kommunen skal træffe afgørelse om tilbagebetaling,1) når en person mod bedre vidende har undladt at give kommunen oplysninger som krævet efter § 74 d, stk. 4, og § 92, stk. 4, i denne lov, integrationslovens § 49, stk. 2, eller § 11, stk. 2, i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område,2) når en person mod bedre vidende uberettiget har modtaget ydelser efter denne lov,3) når en person har modtaget hjælp efter § 12, stk. 2, og efterfølgende får udbetalt uddannelsesstøtte efter SU-loven, der dækker samme tidsrum, eller4) når en person er omfattet af en sanktion efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.
Kapitel 13
Klageregler§ 98.
Kommunens afgørelser efter denne lov bortset fra afgørelser om ydelser efter kapitel 10 og 10 a og tilbagebetaling af disse ydelser, jf. § 95, kan indbringes for Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg, jf. § 59 a i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.Stk. 2. Afgørelser om ydelser efter kapitel 10 og 10 a og tilbagebetaling af disse ydelser, jf. § 95, kan indbringes for Ankestyrelsen, jf. § 52 a i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.Stk. 3. Kommunens henvisning til andre aktører efter § 47 a kan indbringes for Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg, jf. § 59 a i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.Stk. 4. Andre aktørers afgørelse, jf. § 47 a, kan inden 4 uger indbringes for kommunen.
Lov om aktiv beskæftigelsesindsats
§ 5. Jobcenteret har til opgave at bistå alle arbejdssøgende med at finde arbejde samt bistå arbejdsgivere med at finde arbejdskraft. Stk. 2. Bistanden kan bl.a. ske, ved at
1)
|
en eller flere arbejdssøgende
efter aftale med en arbejdsgiver direkte henvises til et konkret job,
|
2)
|
der indhentes og videregives
information om udbud af arbejdskraft til arbejdsgivere og om beskæftigelsesmuligheder
til arbejdssøgende, eller
|
3)
|
råde virksomheder og
arbejdssøgende til selv at etablere kontakten ved at anvende
Beskæftigelsesministeriets database Jobnet eller jobbanken Workindenmark.
|



Hvilke spørgsmål søgte
jeg at for afklaret under mit studiebesøg og hvilke svar fik jeg:
Jura
Hvilke lovgivning
benytter i mest?
Her på Ydelseskontoret benytter vi
Aktivloven.
Hvilke udfordringer er
der med at afklare om unge uddannelses parate?
Dette har jeg ikke med at gøre. De unge
bliver afklaret på Jobcenteret,.
Samfundsfag
Hvordan påvirker det
dig når du giver afslag på en ansøgning?
Det er forskelligt. Det er aldrig sjovt
at give afslag men jeg skal følge lovgivningen. Indtil videre har det ikke
påvirket mig meget.
Hvordan påvirker den
nye lovgivning jeres måde at arbejd på?
Vi skal være mere skarpe når vi
behandler sager. Dette kan gøre, at vi skal bruge mere tid for at behandle en
sag, men sådan er det.
Social arbejde
Hvordan kan man
praktisere social arbejde når lovgivning er så stram som den nu er?
socialt arbejde- under helhedssyn
og psykodynamiske forståelse stramme og relations teori eller modeller)
Dette kan jeg ikke svare på.
Hvilke ydelser er det
i tilbyder?
Jeg arbejder med ydelser som:
kontanthjælp, uddannelseshjælp, enkeltydelse, pension.
Psykologi
Hvordan omsætter i
motivations psykologien i jeres praktisk arbejde?
I vores arbejde skal vi hele tiden være
motiverende overfor borgeren. Man skal huske på, at borgeren er meget psykisk
påvirket idet borgeren har mange helbredsproblemer og økonomiske problemer.
Hvordan arbejde i med
folk der er i krise pga. sygdom eller arbejde osv?
Jeg prøver at arbejde på den måde så jeg
kan hjælpe borgeren bedst muligt. Jeg skal være motiverende, forstående,
anderkendende og give råd og vejledning så borgeren kan overskue sin situation.
Hvad vil jeg havde
fokus på når jeg besøger ydelseskontoret?
Jeg vidste at jeg skulle tale med en
socialrådgiverpraktikendt, og jeg var spændt på at høre om hun fik mulighed for
at prøve sin teori af I praksis.
Jeg blev glad og overrasket over hvor meget hun fik
lov til at arbejde med klienter og hvor meget hun fik ud af sit praktikophold.
Konklusion.
Som det fremgår var det ret beskedent hvad jeg fik
svar på min spørgsmål.
De kunne kun svare på det mere konkrete spørgsmål om
arbejdsopgaver og lignende.
Der mangler noget struktur på bloggen. Det var svært at se en skille linje.
SvarSletDet er fint, du har kopiret loven ind, så man hurtigt kan få et overblik over, hvad det nu lige var, der stod i den lov.
Dejligt, du har fået svar på alle dine spørgsmål, dog er der ikke nogle teorier eller modeller, der er taget udgangspunkt i.
/ Pernille D & Lise P
oki tak jeg skal nok rette på den, men teorien det var aktivloven der var ikke andet.
SletIndledningen kunne godt være mere fyldestgørende, f.eks. hvem målgruppen er med dine egne ord. Den jura du har inddraget er rigtig relevant, så det er godt, men det fylder for meget. det ville have været godt hvis du skrev det med dine egne ord. Vi mener også der var andet teori du kunne inddrage som f.eks. handlingsrationaler, og helhedssyn. Hvordan de teorier kunne være relevant i forhold til jobcentret. Vi kan se at du har været presset, også i forhold til strukturen Du skriver med forskellige skrifttyper og skriftstørrelse. Desuden mangler du litteraturliste. Vh. Marie-Louise og Saadia
SvarSlettak for jeres komentar. det jeg har skrevet er ik noget med jobcentre og gøre det var ydelseskontor. og det med målgruppen det var jo det eneste som jeg har skrevet. Ja det har du ret i, men jeg kunne ikke gøre det mindre hvis jeg skulle bruge paragrafferne, ellers kan jeg godt gøre det, men så folk kan ikke se hvad det er fx i §98 ellers kan jeg godt, men det har du ret i. Og det med litteraturliste det er aktivloven jeg har brugt meget.
SletHej Ronak.
SvarSletDet kunne have været rart at høre mere om stedet og hvad du oplevede? Var du med til nogen møder med borger? Syntes også der mangler noget med hvilke metoder og teorier de bruger.
Mvh Alberte og Cille
hej Cille
SletJeg mødte ikke nogen borger det er derfor jeg ikke har skrevet så meget om det, men min var noget med ydelseskontor og gøre og jeg har skrevet hvad jeg har fandt ud af, men om stedet det har du rart i, men det var ikke så relevant